Przejdź do głównej zawartości

Doceniasz moją twórczość?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dracula łaknie krwi! Nie dla siebie!

 Krew to wyjątkowy lek o mocy ratowania ludzkiego życia i zdrowia. Tak wyjątkowy, że nie da się go niczym zastąpić. I chociaż krwiodawstwo ma się w Łodzi dobrze, to zapotrzebowanie na krew wciąż rośnie, dlatego Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Łodzi połączyło siły z Teatrem Muzycznym w Łodzi we wspólnej akcji promującej krwiodawstwo. Będą spoty, akcja informacyjna i rabat dla krwiodawców, a ambasadorem kampanii jest… Dracula, tytułowy bohater zbliżającej się premiery musicalu w reżyserii Jakuba Szydłowskiego.
 
– Krwiodawstwo to jest ukłon w kierunku życia, to jest gest, który nie kosztuje wiele, ale bardzo dużo daje – mówi Grażyna Posmykiewicz, dyrektor Teatru Muzycznego w Łodzi. – Z pełnym przekonaniem włączamy się w promowanie idei krwiodawstwa, wykorzystując do tego rozgłos, towarzyszący zbliżającej się premierze musicalu „Dracula” – wyjaśnia. W ramach akcji powstają między innymi spoty wideo, a krwiodawcy w podziękowaniu za dar życia otrzymają bony rabatowe, dzięki którym mogą kupić tańsze bilety na musical.
Przedstawiciele RCKiK zapewniają, że krwiodawstwo ma się w Łodzi dobrze, dlaczego więc akcja jest potrzebna?
– Mamy wspaniałych dawców, którzy zawsze odpowiadają na nasze apele, mając świadomość, że krwiodawstwo to misja i odpowiedzialność. Jednak krwi wciąż potrzeba więcej i więcej. Zapotrzebowanie na nią rośnie każdego roku w całej Polsce – mówi dr Edyta Wcisło, dyrektor Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Łodzi. – Krwi nie da się niczym zastąpić. To lek wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju możliwy do pozyskania jedynie dzięki bezinteresownej ofiarności człowieka.
Krew i jej składniki mogą oddawać osoby pomiędzy 18. a 65. rokiem życia, ważące co najmniej 50 kilogramów, które w ciągu ostatniego pół roku nie poddawały się zabiegom akupunktury, tatuażu, przekłucia uszu lub innych części ciała, operacjom, zabiegom endoskopowym, diagnostycznym badaniom takim jak gastroskopia czy laparoskopia czy leczeniu krwią i jej składnikami.
Jednorazowo pobiera się 450 ml pełnej krwi. Samo pobranie trwa zwykle ok. 10 minut, jednak doliczyć do tego należy czas konieczny na wypełnienie ankiety, rejestrację, badania i wywiad lekarski – w sumie do godziny. W ciągu roku kobiety mogą oddawać krew metodą konwencjonalną nie częściej niż cztery razy, a mężczyźni – maksymalnie sześć.
W dniu oddania krwi trzeba być wyspanym, wypoczętym i zdrowym – nie mieć objawów przeziębienia, nie przyjmować żadnych leków (nie dotyczy środków antykoncepcyjnych). Przed przyjściem do Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa należy zjeść lekkostrawny posiłek, wypić ok. 2 litrów płynów (w ciągu 24 godzin przed pobraniem) i wziąć ze sobą dokument ze zdjęciem, najlepiej dowód osobisty. Przed oddaniem krwi należy także ograniczyć palenie papierosów i nie pić alkoholu, również w dniu poprzedzającym oddanie krwi.
Wspólna akcja informacyjna promująca krwiodawstwo potrwa aż do premiery, a rabat dla krwiodawców obowiązywać będzie tak długo, jak długo spektakl gościć będzie na deskach teatru przy Północnej. 
Premiera autorskiego musicalu Jakuba Lubowicza do libretta Jakuba Szydłowskiego i w jego reżyserii odbędzie się 18 maja 2024 roku i od miesięcy wzbudza wiele emocji. Przedstawienie będzie w całości oparte na znanej powieści Brama Stokera, ale pewne wątki zostaną poprowadzone inaczej niż w literackim pierwowzorze czy jego najbardziej znanych kinowych adaptacjach. Ma być mrocznie, widowiskowo i z rozmachem, by zbudować opowieść nie tylko o odwiecznej walce dobra ze złem, ale też o samotności, pragnieniu nieśmiertelności i potędze. W tytułowej roli wampira-arystokraty zobaczymy Pawła Erdmana i Janusza Krucińskiego. To właśnie kreowana przez nich postać, jest ambasadorem wspólnej kampanii teatru i Centrum.
 
 
 
Materiał prasowy
Biura prasowego Teatru Muzycznego w Łodzi 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krew, czosnek i musical. "Dracula" mieszka w Łodzi

      Veni, vidi, scripsi! "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi to musical o pragnieniu nieśmiertelności, bo "wieczność jest za krótka, by żyć" oraz o... głodzie miłości, bo "wieczność jest za długa, by samotnie trwać". "Dracula" w reżyserii oraz z librettem Jakuba Szydłowskiego to niepowtarzalne musicalowe doświadczenie, którego w Polsce nie było od czasu "Tańca wampirów" i "Upiora w operze" w Teatrze Muzycznym ROMA. To  doświadczenie monumentalności w orkiestrowej muzyce, majestatycznej scenografii i zmysłowych choreografiach.  (Fot. Michał Matuszak)     Jest strasznie : nabici na pal,  mroczne cmentarze, mordowane noworodki, samobójcze skoki w otchłań morza i zapewnienie krwiopijców: "będziemy mordować i ssać". Krew spożywana jest bez ograniczeń, a w jej smaku można wyczuć "szczepy sacrum i profanum". Wśród widzów przechadzają się nienasycone wampiry , duchy z przeszłości: Joanna D'Arc, Napoleon, ż

#61 "Duża dawka mroku". Zaglądam na próbę "Draculi"

W 61 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram Was do Teatr Muzyczny w Łodzi, gdzie 18 maja premiera musicalu "Dracula" z librettem i w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z muzyką Jakuba Lubowicza. Z podcastowym mikrofonem wybrałem się na jedną z prób do musicalu . POSŁUCHAJ na: 🎧 SPOTIFY https://tinyurl.com/3y49y9ch 🎧 YOUTUBE  https://youtu.be/lJif9qjydWw   🎧 APPLE PODCAST https://tinyurl.com/avrdb6cp Mam dziwne przeczucie, że szykuje się najciekawsza premiera sezonu... Gośćmi tego odcinka są reżyser Jakub Szydłowski, autorzy choreografii Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, Anna Chadaj, która zaprojektowała kostiumy oraz artyści Asia Gorzała, Paweł Erdman, Piotr Płuska, Marcin Franc i Kamil Olczyk. Nasze rozmowy dotyczyły nie tylko przygotowań do musicalu, ale również "krwistych" tematów.  Premiera musicalu "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi już 18 maja. Od 16 maja przedpremierowe pokazy. Podziękowania za pomoc w realizacji odcinka dla: Anna Korzo

#DOSIECI_WRÓĆCIESWEJ czyli "Jesus Christ Superstar" w Operze Lubelskiej

                                      Jak przyjęlibyśmy Jezusa współcześnie? Czy jego słowa przebiłyby się przez hałas i zło tego świata, przez biały szum telewizyjnych ekranów? Czy działalność Jezusa śledziłyby kamery monitoringu? Czy jego ukrzyżowanie mogłoby się stać spektakularnym wydarzeniem social mediów? A może zamiast biczowania wystarczyłby hejt internetowych komentarzy? Ile trwałby ten wirtualny lincz? Czy potem każdy wróciłby do swojej internetowej... sieci? Nad odpowiedziami na tak postawione pytania, pozwala zastanowić się najnowsza realizacja "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana na scenie Opery Lubelskiej. Mający ponad 50 lat musical Andrew Lloyd Webbera w wykonaniu lubelskich artystów zaskakuje świeżością, a libretto Tima Rice'a zadziwia aktualnością. Bo dzięki kilku reżyserskim zabiegom powstaje - bliski naszej rzeczywistości - spektakl o ludzkich emocjach, o miłości i zdradzie, o zadziwiającej roli vox populi. Z czytelnikami Musicalowe.info d