Przejdź do głównej zawartości

Doceniasz moją twórczość?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Odcinek 0 MusicaloveInfo

Mówimy o polskich produkcjach musicalowych. W tym odcinku naszymi gośćmi są m.in. Agnieszka Przekupień, Marcin Franc, Jan Traczyk, Wojciech Kościelniak. Usłyszycie o musicalu "AIDA" Teatru Roma, "Śpiewaku Jazzbandu" Teatru Żydowskiego oraz projekcie PRESS JAZZ studentów PPSWA im. D. Baduszkowej.


Czy taki podcast ma przyszłość? Czy chcecie usłyszeć kolejne odcinki? Czekam na Wasze komentarze.

Wybierz swój ulubiony serwis by posłuchać tego odcinka:

SPOTIFY, YOUTUBE, APPLE PODCAST, SOUNDCLOUD, PODTAIL, CASTBOX

W tym odcinku wykorzystano fragmenty koncertowych wykonań (pokaz prasowy) utworów:

- „GWIAZDY PISZĄ LOS” ("Written in the Stars"/E.John,T.Rice/Disney Theatrical Productions) wyk. Natalia Piotrowska (Aida), Jan Traczyk (Radames), dyrygent Jakub Lubowicz

- „W RĘKAWIE AS” ("My Strongest Suit"/E.John,T.Rice/Disney Theatrical Productions) wyk. Zofia Nowakowska/Agnieszka Przekupień/Monika Rygasiewicz (Amneris)oraz zespół, dyrygent Jakub Lubowicz

W tym odcinku wykorzystano również fragmenty koncertu "Press Jazz" Muzyka i aranżacje: Pati Gola i Krzysztof Wojciechowski, w wykonaniu studentów III roku PPSWA im. D. Baduszkowej w Gdyni.

Oprawa muzyczna podcastu Aleksander Ryszka / sound-bank.pl. Nr licencji 03680-10461-2019-07-27

Odsłuchiwanie podcastu i jego pobieranie za pomocą stron Soundcloud, Spotify, iTunes, Stitcher, YouTube, Castbox jest bezpłatne.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krew, czosnek i musical. "Dracula" mieszka w Łodzi

      Veni, vidi, scripsi! "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi to musical o pragnieniu nieśmiertelności, bo "wieczność jest za krótka, by żyć" oraz o... głodzie miłości, bo "wieczność jest za długa, by samotnie trwać". "Dracula" w reżyserii oraz z librettem Jakuba Szydłowskiego to niepowtarzalne musicalowe doświadczenie, którego w Polsce nie było od czasu "Tańca wampirów" i "Upiora w operze" w Teatrze Muzycznym ROMA. To  doświadczenie monumentalności w orkiestrowej muzyce, majestatycznej scenografii i zmysłowych choreografiach.  (Fot. Michał Matuszak)     Jest strasznie : nabici na pal,  mroczne cmentarze, mordowane noworodki, samobójcze skoki w otchłań morza i zapewnienie krwiopijców: "będziemy mordować i ssać". Krew spożywana jest bez ograniczeń, a w jej smaku można wyczuć "szczepy sacrum i profanum". Wśród widzów przechadzają się nienasycone wampiry , duchy z przeszłości: Joanna D'Arc, Napoleon, ż

#61 "Duża dawka mroku". Zaglądam na próbę "Draculi"

W 61 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram Was do Teatr Muzyczny w Łodzi, gdzie 18 maja premiera musicalu "Dracula" z librettem i w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z muzyką Jakuba Lubowicza. Z podcastowym mikrofonem wybrałem się na jedną z prób do musicalu . POSŁUCHAJ na: 🎧 SPOTIFY https://tinyurl.com/3y49y9ch 🎧 YOUTUBE  https://youtu.be/lJif9qjydWw   🎧 APPLE PODCAST https://tinyurl.com/avrdb6cp Mam dziwne przeczucie, że szykuje się najciekawsza premiera sezonu... Gośćmi tego odcinka są reżyser Jakub Szydłowski, autorzy choreografii Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, Anna Chadaj, która zaprojektowała kostiumy oraz artyści Asia Gorzała, Paweł Erdman, Piotr Płuska, Marcin Franc i Kamil Olczyk. Nasze rozmowy dotyczyły nie tylko przygotowań do musicalu, ale również "krwistych" tematów.  Premiera musicalu "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi już 18 maja. Od 16 maja przedpremierowe pokazy. Podziękowania za pomoc w realizacji odcinka dla: Anna Korzo

#DOSIECI_WRÓĆCIESWEJ czyli "Jesus Christ Superstar" w Operze Lubelskiej

                                      Jak przyjęlibyśmy Jezusa współcześnie? Czy jego słowa przebiłyby się przez hałas i zło tego świata, przez biały szum telewizyjnych ekranów? Czy działalność Jezusa śledziłyby kamery monitoringu? Czy jego ukrzyżowanie mogłoby się stać spektakularnym wydarzeniem social mediów? A może zamiast biczowania wystarczyłby hejt internetowych komentarzy? Ile trwałby ten wirtualny lincz? Czy potem każdy wróciłby do swojej internetowej... sieci? Nad odpowiedziami na tak postawione pytania, pozwala zastanowić się najnowsza realizacja "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana na scenie Opery Lubelskiej. Mający ponad 50 lat musical Andrew Lloyd Webbera w wykonaniu lubelskich artystów zaskakuje świeżością, a libretto Tima Rice'a zadziwia aktualnością. Bo dzięki kilku reżyserskim zabiegom powstaje - bliski naszej rzeczywistości - spektakl o ludzkich emocjach, o miłości i zdradzie, o zadziwiającej roli vox populi. Z czytelnikami Musicalowe.info d