Przejdź do głównej zawartości

Doceniasz moją twórczość?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

#12 Daniel Wyszogrodzki


Daniel Wyszogrodzki gościem podcastu "Musicalowe Info". W latach 2007–2015 kierownik literacki Teatru Muzycznego ROMA. Autor popularnej książki biograficznej Satysfakcja – The Rolling Stones. Tłumacz utworów Boba Dylana i Leonarda Cohena. Teatr ROMA wystawił w jego przekładzie m.in. "Koty", "Upiora w operze" i "Mamma Mia!" Dla Teatru Rozrywki w Chorzowie przygotował przekłady musicali "Oliver!", "Producenci" czy "Niedziela w parku z Georgem". Dla Opery Podlaskiej przełożył musical "Doktor Żywago", dla Teatru Muzycznego w Gdyni "Gorączkę sobotniej nocy". Od roku 2015 wykładowca Akademii Teatralnej w Warszawie.

 Na skróty do odsłuchania:

YOUTUBE

SPOTIFY

APPLE

 SOUNDCLOUD

Daniel Wyszogrodzki jest autorem książki "ALE MUSICALE", o której sporo opowiemy w tym odcinku podcastu. Dowiecie się, że początkowo książka Daniela Wyszogrodzkiego o musicalach miała nosić tytuł "Koty, Wampiry i Producenci".  Z naszej rozmowy dowiecie się także o tym jak mój gość wchodził na broadwayowskie musicale bez biletu, o przygodzie z tłumaczeniem musicalu "Mamma Mia" i niedocenianym przekładzie "Les Miserables" oraz o pracy nad "Something Rotten".

 Na skróty do odsłuchania:

YOUTUBE

SPOTIFY

APPLE

 SOUNDCLOUD

Jeśli wciąż macie mało musicalu zapraszam do wysłuchania poprzednich odcinków podcasty MusicaloweInfo Mówi.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krew, czosnek i musical. "Dracula" mieszka w Łodzi

      Veni, vidi, scripsi! "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi to musical o pragnieniu nieśmiertelności, bo "wieczność jest za krótka, by żyć" oraz o... głodzie miłości, bo "wieczność jest za długa, by samotnie trwać". "Dracula" w reżyserii oraz z librettem Jakuba Szydłowskiego to niepowtarzalne musicalowe doświadczenie, którego w Polsce nie było od czasu "Tańca wampirów" i "Upiora w operze" w Teatrze Muzycznym ROMA. To  doświadczenie monumentalności w orkiestrowej muzyce, majestatycznej scenografii i zmysłowych choreografiach.  (Fot. Michał Matuszak)     Jest strasznie : nabici na pal,  mroczne cmentarze, mordowane noworodki, samobójcze skoki w otchłań morza i zapewnienie krwiopijców: "będziemy mordować i ssać". Krew spożywana jest bez ograniczeń, a w jej smaku można wyczuć "szczepy sacrum i profanum". Wśród widzów przechadzają się nienasycone wampiry , duchy z przeszłości: Joanna D'Arc, Napoleon, ż

#61 "Duża dawka mroku". Zaglądam na próbę "Draculi"

W 61 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram Was do Teatr Muzyczny w Łodzi, gdzie 18 maja premiera musicalu "Dracula" z librettem i w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z muzyką Jakuba Lubowicza. Z podcastowym mikrofonem wybrałem się na jedną z prób do musicalu . POSŁUCHAJ na: 🎧 SPOTIFY https://tinyurl.com/3y49y9ch 🎧 YOUTUBE  https://youtu.be/lJif9qjydWw   🎧 APPLE PODCAST https://tinyurl.com/avrdb6cp Mam dziwne przeczucie, że szykuje się najciekawsza premiera sezonu... Gośćmi tego odcinka są reżyser Jakub Szydłowski, autorzy choreografii Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, Anna Chadaj, która zaprojektowała kostiumy oraz artyści Asia Gorzała, Paweł Erdman, Piotr Płuska, Marcin Franc i Kamil Olczyk. Nasze rozmowy dotyczyły nie tylko przygotowań do musicalu, ale również "krwistych" tematów.  Premiera musicalu "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi już 18 maja. Od 16 maja przedpremierowe pokazy. Podziękowania za pomoc w realizacji odcinka dla: Anna Korzo

#DOSIECI_WRÓĆCIESWEJ czyli "Jesus Christ Superstar" w Operze Lubelskiej

                                      Jak przyjęlibyśmy Jezusa współcześnie? Czy jego słowa przebiłyby się przez hałas i zło tego świata, przez biały szum telewizyjnych ekranów? Czy działalność Jezusa śledziłyby kamery monitoringu? Czy jego ukrzyżowanie mogłoby się stać spektakularnym wydarzeniem social mediów? A może zamiast biczowania wystarczyłby hejt internetowych komentarzy? Ile trwałby ten wirtualny lincz? Czy potem każdy wróciłby do swojej internetowej... sieci? Nad odpowiedziami na tak postawione pytania, pozwala zastanowić się najnowsza realizacja "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana na scenie Opery Lubelskiej. Mający ponad 50 lat musical Andrew Lloyd Webbera w wykonaniu lubelskich artystów zaskakuje świeżością, a libretto Tima Rice'a zadziwia aktualnością. Bo dzięki kilku reżyserskim zabiegom powstaje - bliski naszej rzeczywistości - spektakl o ludzkich emocjach, o miłości i zdradzie, o zadziwiającej roli vox populi. Z czytelnikami Musicalowe.info d