Przejdź do głównej zawartości

Doceniasz moją twórczość?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

#11 "Aida" i "Mock"


"AIDA" (przedpremierowo) i "Mock. Czarna Burleska" (popremierowo) w 11-tym odcinku podcastu MusicaloveInfo Mówi. 

"Mock. Czarna burleska" w reżyserii Konrada Imieli, powstał na motywach powieści Marka Krajewskiego o komisarzu Eberhardzie Mocku. Gorące, popremierowe wrażenia twórców spektaklu zebrałem w krótkim materiale.


Nieco więcej miejsca poświęcam premierze Teatru ROMA w Warszawie. Musical "Aida" już 26 października. "To spełnienie marzeń" - przyznaje dyrektor Wojciech Kępczyński. O spektaklu opowiadają jego twórcy oraz występujący w nim aktorzy. Mówimy o muzyce, choreografii, scenografii, kostiumach i nie tylko.

NA SKRÓTY:

SPOTIFY

APPLE

SOUNDCLOUD

YOUTUBE

Jesteśmy także na STITCHER, CASTBOX, PODTAIL, GOOGLE PODCAST i wielu miejscach z podcastami.

Gośćmi tego odcinka są Konrad Imiela, Marek Krajewski, Grzegorz Rdzak, Jacek Gębura, Mariusz Napierała, Agnieszka Brańska, Sebastian Gonciarz, Wojciech Kępczyński, Michał Wojnarowicz, Dorota Kołodyńska, Jakub Lubowicz, Anastazja Simińska, Basia Gąsienica Giewont, Marcin Franc, Jan Bzdawka, Zofia Nowakowska, Agnieszka Przekupień, Anna Maria Wicka.


Wykorzystano fragmenty:
"Siedzimy w kinie Capitol" - Michał J. Bajor i Grzegorz Rdzak
Muzyka: Grzegorz Rdzak, Słowa: Konrad Imiela
mix i mastering Krzysztof Borowicz

"Taniec sukni" - Anastazja Simińska, Katarzyna Kanabus
Muzyka Elton John, Słowa: Tim Rice, Przekład: Michał Wojnarowski

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krew, czosnek i musical. "Dracula" mieszka w Łodzi

      Veni, vidi, scripsi! "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi to musical o pragnieniu nieśmiertelności, bo "wieczność jest za krótka, by żyć" oraz o... głodzie miłości, bo "wieczność jest za długa, by samotnie trwać". "Dracula" w reżyserii oraz z librettem Jakuba Szydłowskiego to niepowtarzalne musicalowe doświadczenie, którego w Polsce nie było od czasu "Tańca wampirów" i "Upiora w operze" w Teatrze Muzycznym ROMA. To  doświadczenie monumentalności w orkiestrowej muzyce, majestatycznej scenografii i zmysłowych choreografiach.  (Fot. Michał Matuszak)     Jest strasznie : nabici na pal,  mroczne cmentarze, mordowane noworodki, samobójcze skoki w otchłań morza i zapewnienie krwiopijców: "będziemy mordować i ssać". Krew spożywana jest bez ograniczeń, a w jej smaku można wyczuć "szczepy sacrum i profanum". Wśród widzów przechadzają się nienasycone wampiry , duchy z przeszłości: Joanna D'Arc, Napoleon, ż

#61 "Duża dawka mroku". Zaglądam na próbę "Draculi"

W 61 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram Was do Teatr Muzyczny w Łodzi, gdzie 18 maja premiera musicalu "Dracula" z librettem i w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z muzyką Jakuba Lubowicza. Z podcastowym mikrofonem wybrałem się na jedną z prób do musicalu . POSŁUCHAJ na: 🎧 SPOTIFY https://tinyurl.com/3y49y9ch 🎧 YOUTUBE  https://youtu.be/lJif9qjydWw   🎧 APPLE PODCAST https://tinyurl.com/avrdb6cp Mam dziwne przeczucie, że szykuje się najciekawsza premiera sezonu... Gośćmi tego odcinka są reżyser Jakub Szydłowski, autorzy choreografii Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, Anna Chadaj, która zaprojektowała kostiumy oraz artyści Asia Gorzała, Paweł Erdman, Piotr Płuska, Marcin Franc i Kamil Olczyk. Nasze rozmowy dotyczyły nie tylko przygotowań do musicalu, ale również "krwistych" tematów.  Premiera musicalu "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi już 18 maja. Od 16 maja przedpremierowe pokazy. Podziękowania za pomoc w realizacji odcinka dla: Anna Korzo

#DOSIECI_WRÓĆCIESWEJ czyli "Jesus Christ Superstar" w Operze Lubelskiej

                                      Jak przyjęlibyśmy Jezusa współcześnie? Czy jego słowa przebiłyby się przez hałas i zło tego świata, przez biały szum telewizyjnych ekranów? Czy działalność Jezusa śledziłyby kamery monitoringu? Czy jego ukrzyżowanie mogłoby się stać spektakularnym wydarzeniem social mediów? A może zamiast biczowania wystarczyłby hejt internetowych komentarzy? Ile trwałby ten wirtualny lincz? Czy potem każdy wróciłby do swojej internetowej... sieci? Nad odpowiedziami na tak postawione pytania, pozwala zastanowić się najnowsza realizacja "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana na scenie Opery Lubelskiej. Mający ponad 50 lat musical Andrew Lloyd Webbera w wykonaniu lubelskich artystów zaskakuje świeżością, a libretto Tima Rice'a zadziwia aktualnością. Bo dzięki kilku reżyserskim zabiegom powstaje - bliski naszej rzeczywistości - spektakl o ludzkich emocjach, o miłości i zdradzie, o zadziwiającej roli vox populi. Z czytelnikami Musicalowe.info d