Przejdź do głównej zawartości

Doceniasz moją twórczość?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

#14 "Posyłka" w sieci. Witajcie w Hollywood - krakowska "Pretty Women"



W 14-tym odcinku Musicalowe.Info: o krakowskiej prapremierze musicalu "Pretty Women" w reżyserii Wojciecha Kościelniaka, który wchodzi na afisz zaledwie 30 miesięcy od premiery na Broadway'u. Mówię także o niesamowitym projekcie muzycznym (musicalowym?) "Posyłka", który chciałem jedynie Wam zaanonsować, a o którym mocno się rozgadałem. Przy okazji jeszcze o kilku musicalowych 'smaczkach", które możecie znaleźć w internecie.

Z tego odcinka dowiecie się jak z postacią Edwarda eksperymentował Rafał Drozd i przed jakimi wyzwaniami stanęła Adrianna Dorociak. Zdradzamy jaką wisienkę na torcie przygotował Janusz Szydłowski, dyrektor Krakowskiego Teatru Variete.

--------------------------

SPRAWDŹ GDZIE POSŁUCHASZ PODCASTU

--------------------------

W 14 odcinku wykorzystano:

- fragmenty piosenek z projektu muzycznego www.projekt-posylka.pl

- fragment utworu "On My Own" w wykonaniu Weroniki Bochat / Filharmonia Pomorska www.youtube.com/watch?v=6mOG1I_KwNU

- fragment utworu "Druhny tu mam" w wykonaniu Aleksandry Dyjas i Piotr Brodzińskiego / Teatr Rozrywki www.youtube.com/watch?v=6eYCNDKL5-Q

- fragment musicalu "Kapitan Żbik i żólty saturator" Teatru Syrena  vod.teatrsyrena.pl

- fragmenty reportażu przygotowanego przez telewizjakrakow.pl www.youtube.com/watch?v=p2QlPy7kJrs (na podstawie wydanej zgody)

- fragmenty konferencji prasowej Teatru Variete, w tym fragment utworu "Pretty Women".

Oprawa muzyczna podcastu Musicalowe Info - EpidemicSound - na podstawie udzielonej licencji przez Epidemic Sound AB. 

Fot. Zrzut ekranu: Źródlo konferencja prasowa online, dostęp 12.02.2021 www.youtube.com/watch?v=K4OGj_gQ_KQ 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krew, czosnek i musical. "Dracula" mieszka w Łodzi

      Veni, vidi, scripsi! "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi to musical o pragnieniu nieśmiertelności, bo "wieczność jest za krótka, by żyć" oraz o... głodzie miłości, bo "wieczność jest za długa, by samotnie trwać". "Dracula" w reżyserii oraz z librettem Jakuba Szydłowskiego to niepowtarzalne musicalowe doświadczenie, którego w Polsce nie było od czasu "Tańca wampirów" i "Upiora w operze" w Teatrze Muzycznym ROMA. To  doświadczenie monumentalności w orkiestrowej muzyce, majestatycznej scenografii i zmysłowych choreografiach.  (Fot. Michał Matuszak)     Jest strasznie : nabici na pal,  mroczne cmentarze, mordowane noworodki, samobójcze skoki w otchłań morza i zapewnienie krwiopijców: "będziemy mordować i ssać". Krew spożywana jest bez ograniczeń, a w jej smaku można wyczuć "szczepy sacrum i profanum". Wśród widzów przechadzają się nienasycone wampiry , duchy z przeszłości: Joanna D'Arc, Napoleon, ż

#61 "Duża dawka mroku". Zaglądam na próbę "Draculi"

W 61 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram Was do Teatr Muzyczny w Łodzi, gdzie 18 maja premiera musicalu "Dracula" z librettem i w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z muzyką Jakuba Lubowicza. Z podcastowym mikrofonem wybrałem się na jedną z prób do musicalu . POSŁUCHAJ na: 🎧 SPOTIFY https://tinyurl.com/3y49y9ch 🎧 YOUTUBE  https://youtu.be/lJif9qjydWw   🎧 APPLE PODCAST https://tinyurl.com/avrdb6cp Mam dziwne przeczucie, że szykuje się najciekawsza premiera sezonu... Gośćmi tego odcinka są reżyser Jakub Szydłowski, autorzy choreografii Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, Anna Chadaj, która zaprojektowała kostiumy oraz artyści Asia Gorzała, Paweł Erdman, Piotr Płuska, Marcin Franc i Kamil Olczyk. Nasze rozmowy dotyczyły nie tylko przygotowań do musicalu, ale również "krwistych" tematów.  Premiera musicalu "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi już 18 maja. Od 16 maja przedpremierowe pokazy. Podziękowania za pomoc w realizacji odcinka dla: Anna Korzo

#DOSIECI_WRÓĆCIESWEJ czyli "Jesus Christ Superstar" w Operze Lubelskiej

                                      Jak przyjęlibyśmy Jezusa współcześnie? Czy jego słowa przebiłyby się przez hałas i zło tego świata, przez biały szum telewizyjnych ekranów? Czy działalność Jezusa śledziłyby kamery monitoringu? Czy jego ukrzyżowanie mogłoby się stać spektakularnym wydarzeniem social mediów? A może zamiast biczowania wystarczyłby hejt internetowych komentarzy? Ile trwałby ten wirtualny lincz? Czy potem każdy wróciłby do swojej internetowej... sieci? Nad odpowiedziami na tak postawione pytania, pozwala zastanowić się najnowsza realizacja "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana na scenie Opery Lubelskiej. Mający ponad 50 lat musical Andrew Lloyd Webbera w wykonaniu lubelskich artystów zaskakuje świeżością, a libretto Tima Rice'a zadziwia aktualnością. Bo dzięki kilku reżyserskim zabiegom powstaje - bliski naszej rzeczywistości - spektakl o ludzkich emocjach, o miłości i zdradzie, o zadziwiającej roli vox populi. Z czytelnikami Musicalowe.info d