Przejdź do głównej zawartości

Doceniasz moją twórczość?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

#36 Jakub Szydłowski. Reżyserski sezon

 


Gościem tego odcinka jest Jakub Szydłowski reżyser, aktor musicalowy i dubbingowy.

    Kilka tygodni temu zbierałem do podcastu zaplanowane na ten rok premiery musicalowe. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że między wrześniem a styczniem przyszłego roku zobaczymy aż 4 spektakle stworzone przez Szydłowskiego. Dziś już wiemy, że na pewno będą to 3 musicale. Co z czwartym? Tego dowiecie się z naszej rozmowy, podczas której opowiemy jak czasie pandemii wyglądały próby do musicalu "Pretty Women". Zdradzimy także jak autorzy musicali reagują na wyreżyserowany przez Szydłowskiego spektakl. W tym odcinku cofniemy się w czasie by dowiedzieć co o pierwszych reżyserskich próbach mówili koledzy mojego gościa. Będzie także o przemianie Jakuba Szydłowskiego w... portorykańczyka. 

   Na spotkanie z Jakubem Szydłowskim pojechałem do Teatru Muzycznego w Łodzi, gdzie trwają próby do musicalu "Pretty Women". Do obsady dołączyła  Marta Wiejak, która obok Malwiny Kusior wcielać się będzie w postać Vivian. Przypomnę, że w roli Edwarda zobaczymy Tomasza Bacajewskiego, Marcina Jajkiewicza i Rafała Szatana. Więcej o produkcji tego musicalu opowiadałem w 15 odcinku podcastu Musicalowe Info. Zapraszam do posłuchania. Moje spotkanie z Jakubem Szydłowskim zaczęliśmy jednak od innego spektaklu.

Słuchaj  na 

Zdjęcie w tekście Michał Matuszak. Teatr Muzyczny w Łodzi.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krew, czosnek i musical. "Dracula" mieszka w Łodzi

      Veni, vidi, scripsi! "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi to musical o pragnieniu nieśmiertelności, bo "wieczność jest za krótka, by żyć" oraz o... głodzie miłości, bo "wieczność jest za długa, by samotnie trwać". "Dracula" w reżyserii oraz z librettem Jakuba Szydłowskiego to niepowtarzalne musicalowe doświadczenie, którego w Polsce nie było od czasu "Tańca wampirów" i "Upiora w operze" w Teatrze Muzycznym ROMA. To  doświadczenie monumentalności w orkiestrowej muzyce, majestatycznej scenografii i zmysłowych choreografiach.  (Fot. Michał Matuszak)     Jest strasznie : nabici na pal,  mroczne cmentarze, mordowane noworodki, samobójcze skoki w otchłań morza i zapewnienie krwiopijców: "będziemy mordować i ssać". Krew spożywana jest bez ograniczeń, a w jej smaku można wyczuć "szczepy sacrum i profanum". Wśród widzów przechadzają się nienasycone wampiry , duchy z przeszłości: Joanna D'Arc, Napoleon, ż

#61 "Duża dawka mroku". Zaglądam na próbę "Draculi"

W 61 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram Was do Teatr Muzyczny w Łodzi, gdzie 18 maja premiera musicalu "Dracula" z librettem i w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z muzyką Jakuba Lubowicza. Z podcastowym mikrofonem wybrałem się na jedną z prób do musicalu . POSŁUCHAJ na: 🎧 SPOTIFY https://tinyurl.com/3y49y9ch 🎧 YOUTUBE  https://youtu.be/lJif9qjydWw   🎧 APPLE PODCAST https://tinyurl.com/avrdb6cp Mam dziwne przeczucie, że szykuje się najciekawsza premiera sezonu... Gośćmi tego odcinka są reżyser Jakub Szydłowski, autorzy choreografii Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, Anna Chadaj, która zaprojektowała kostiumy oraz artyści Asia Gorzała, Paweł Erdman, Piotr Płuska, Marcin Franc i Kamil Olczyk. Nasze rozmowy dotyczyły nie tylko przygotowań do musicalu, ale również "krwistych" tematów.  Premiera musicalu "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi już 18 maja. Od 16 maja przedpremierowe pokazy. Podziękowania za pomoc w realizacji odcinka dla: Anna Korzo

#DOSIECI_WRÓĆCIESWEJ czyli "Jesus Christ Superstar" w Operze Lubelskiej

                                      Jak przyjęlibyśmy Jezusa współcześnie? Czy jego słowa przebiłyby się przez hałas i zło tego świata, przez biały szum telewizyjnych ekranów? Czy działalność Jezusa śledziłyby kamery monitoringu? Czy jego ukrzyżowanie mogłoby się stać spektakularnym wydarzeniem social mediów? A może zamiast biczowania wystarczyłby hejt internetowych komentarzy? Ile trwałby ten wirtualny lincz? Czy potem każdy wróciłby do swojej internetowej... sieci? Nad odpowiedziami na tak postawione pytania, pozwala zastanowić się najnowsza realizacja "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana na scenie Opery Lubelskiej. Mający ponad 50 lat musical Andrew Lloyd Webbera w wykonaniu lubelskich artystów zaskakuje świeżością, a libretto Tima Rice'a zadziwia aktualnością. Bo dzięki kilku reżyserskim zabiegom powstaje - bliski naszej rzeczywistości - spektakl o ludzkich emocjach, o miłości i zdradzie, o zadziwiającej roli vox populi. Z czytelnikami Musicalowe.info d