Przejdź do głównej zawartości

Doceniasz moją twórczość?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

#38 "Pinokio" i "Pretty Women". Musicalowe premiery tygodnia


38 odcinek podcastu Musicalowe Info, w którym opowiadam Wam o dwóch musicalowych premierach tego tygodnia. To "Pionokio. Il Grande Musical" w reżyserii Magdaleny Piekorz w Teatrze Rozrywki w Chorzowie oraz "Pretty Women" w reżyserii Jakuba Szydłowskiego w Teatrze Muzycznym w Łodzi. O tej premierze sporo mówiłem w 15 odcinku Podcastu Musicalowe Info. Zachęcam także do posłuchania 36 odcinka, którego gościem jest Jakub Szydłowski. 

Słuchaj na Spotify, YouTube, Anchor, Apple Podcasts, Google Podcast, Castbox.

"Pinokio. Il Grande Musical". To włoska produkcja, którą swoją prapremierę miała w roku 2003. To pierwszy oryginalny musical włoski, który zobaczyło pół miliona widzów! Wyprodukowany przez Compagnia Della Rancia gościł  w Korei (2009) i Nowym Jorku (2010). Dodajmy Compagnia della Rancia to pierwsza firma teatralna specjalizująca się w produkcji musicali we Włoszech. Teatr założony w 1983 r. w Tolentino początkowo miał w repertuarze wyłącznie dramaty. Od lat jednak, kierowany przez dyrektora artystycznego Saverio Marconiego, zajmuje się produkcją najbardziej znanych międzynarodowych musicali przetłumaczonych w całości na język włoski.

Na ten dzień wielbiciele łódzkiego Teatru Muzycznego czekała długo. Już 25 września publiczność będzie mogła zobaczyć porywającą historię o miłości, czyli „Pretty Woman”. Będzie to realizacja przygotowana z wielkim rozmachem w iście hollywoodzkim stylu, z przepiękną scenografią i gwiazdorską obsadą. „Pretty Woman” to nowa repertuarowa propozycja Teatru Muzycznego w Łodzi, który w ostatnich latach przyzwyczaił publiczność do mocnych tytułów, realizowanych z rozmachem. Propozycja zarówno dla miłośników musicalu, jak i fanów znanego filmu z Julią Roberts i Richardem Gerem.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krew, czosnek i musical. "Dracula" mieszka w Łodzi

      Veni, vidi, scripsi! "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi to musical o pragnieniu nieśmiertelności, bo "wieczność jest za krótka, by żyć" oraz o... głodzie miłości, bo "wieczność jest za długa, by samotnie trwać". "Dracula" w reżyserii oraz z librettem Jakuba Szydłowskiego to niepowtarzalne musicalowe doświadczenie, którego w Polsce nie było od czasu "Tańca wampirów" i "Upiora w operze" w Teatrze Muzycznym ROMA. To  doświadczenie monumentalności w orkiestrowej muzyce, majestatycznej scenografii i zmysłowych choreografiach.  (Fot. Michał Matuszak)     Jest strasznie : nabici na pal,  mroczne cmentarze, mordowane noworodki, samobójcze skoki w otchłań morza i zapewnienie krwiopijców: "będziemy mordować i ssać". Krew spożywana jest bez ograniczeń, a w jej smaku można wyczuć "szczepy sacrum i profanum". Wśród widzów przechadzają się nienasycone wampiry , duchy z przeszłości: Joanna D'Arc, Napoleon, ż

#61 "Duża dawka mroku". Zaglądam na próbę "Draculi"

W 61 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram Was do Teatr Muzyczny w Łodzi, gdzie 18 maja premiera musicalu "Dracula" z librettem i w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z muzyką Jakuba Lubowicza. Z podcastowym mikrofonem wybrałem się na jedną z prób do musicalu . POSŁUCHAJ na: 🎧 SPOTIFY https://tinyurl.com/3y49y9ch 🎧 YOUTUBE  https://youtu.be/lJif9qjydWw   🎧 APPLE PODCAST https://tinyurl.com/avrdb6cp Mam dziwne przeczucie, że szykuje się najciekawsza premiera sezonu... Gośćmi tego odcinka są reżyser Jakub Szydłowski, autorzy choreografii Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, Anna Chadaj, która zaprojektowała kostiumy oraz artyści Asia Gorzała, Paweł Erdman, Piotr Płuska, Marcin Franc i Kamil Olczyk. Nasze rozmowy dotyczyły nie tylko przygotowań do musicalu, ale również "krwistych" tematów.  Premiera musicalu "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi już 18 maja. Od 16 maja przedpremierowe pokazy. Podziękowania za pomoc w realizacji odcinka dla: Anna Korzo

#DOSIECI_WRÓĆCIESWEJ czyli "Jesus Christ Superstar" w Operze Lubelskiej

                                      Jak przyjęlibyśmy Jezusa współcześnie? Czy jego słowa przebiłyby się przez hałas i zło tego świata, przez biały szum telewizyjnych ekranów? Czy działalność Jezusa śledziłyby kamery monitoringu? Czy jego ukrzyżowanie mogłoby się stać spektakularnym wydarzeniem social mediów? A może zamiast biczowania wystarczyłby hejt internetowych komentarzy? Ile trwałby ten wirtualny lincz? Czy potem każdy wróciłby do swojej internetowej... sieci? Nad odpowiedziami na tak postawione pytania, pozwala zastanowić się najnowsza realizacja "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana na scenie Opery Lubelskiej. Mający ponad 50 lat musical Andrew Lloyd Webbera w wykonaniu lubelskich artystów zaskakuje świeżością, a libretto Tima Rice'a zadziwia aktualnością. Bo dzięki kilku reżyserskim zabiegom powstaje - bliski naszej rzeczywistości - spektakl o ludzkich emocjach, o miłości i zdradzie, o zadziwiającej roli vox populi. Z czytelnikami Musicalowe.info d