Przejdź do głównej zawartości

Doceniasz moją twórczość?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

#57 Lubelski "Jesus Christ Superstar"



 W 57 odcinku podcastu zabieram Cię do Opery Lubelskiej, w której 23 marca premiera musicalu, rock-opery "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana pod kierownictwem muzycznym Ruben Silvy. 

Dla ścisłości: nagrania do tego odcinka powstały na tydzień przed premierą. Ale jestem przekonany, że słuchając tego odcinka - przed premierą czy już po niej - poznasz nie tylko kulisy prac nad tym tytułem, ale i także emocje jakiej towarzyszą artystom i realizatorom tego musicalu. Miałem przyjemność uczestniczyć w próbach do lubelskiej inscenizacji. Jeszcze bez dekoracji i kostiumów, ale i to dało mi możliwość doświadczenia niesamowitych przeżyć, które z pewnością staną się i Twoim udziałem, gdy obejrzysz ten spektakl. Zapraszam do Opery Lubelskie!

POSŁUCHAJ na  SPOTIFY, APPLE PODCAST, YOUTUBE, GOOGLE PODCASTY

Gośćmi odcinka są: Kamila Lendzion, Tomasz Man, Iwona Runowska, Łukasz Sidoruk, Dorota Szostak-Gąska, Magdalena Łoś-Wojcieszek, Patryk Pawlak, Jakub Gąska, Patrycjusz Sokołowski, Marcin Zagrodnik, Adam Pstrowski, Michał Dudkowski, Karol Gronek, Kamil Olczyk, Alan Sobkowicz, Tomasz Rak, Dariusz Machej.


Dzieło, które trudno zaklasyfikować – nazywane musicalem albo rock operą, od swojej premiery w 1971 r. wzbudza sensację. Spektakl opowiada o ostatnim tygodniu życia Jezusa Chrystusa, widzianym oczami jego zwolenników i przeciwników. W każdym kraju, w którym wystawiano „Jesus Christ Superstar”, w role Jezusa, Judasza i Marii Magdaleny wcielały się największe osobowości sceniczne i gwiazdy muzyki – tak też będzie w przypadku Opery Lubelskiej. O sile oddziaływania musicalu świadczy fakt, że poszczególne utwory (np. „Heaven On Their Minds” czy „I Don't Know How To Love Him”) funkcjonują także poza spektaklem, żyją własnym życiem i są dobrze znane nawet osobom, które nigdy nie oglądały „Jesus Christ Superstar”. 

Inscenizacja Opery Lubelskiej na pewno zaskoczy widzów, bo reżyserii podejmie się Tomasz Man, który jest znany z tego, że lubi łamać konwencje, nadawać nowe sensy i w nieoczywisty sposób prowadzić aktorów. Kierownictwo muzyczne obejmie Rubena Silva – znakomity dyrygent boliwijskiego pochodzenia, który dyrygował orkiestrami na całym świecie: w wielu krajach europejskich, w Japonii, Libanie, Ameryce Południowej i większości filharmonii w Polsce; obecnie jest dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Kaliskiej. W obsadzie znajdą się gwiazdy polskich scen musicalowych i operowych oraz soliści, chór, balet i orkiestra Opery Lubelskiej.

Realizatorzy:

Reżyseria: Tomasz Man

Kierownictwo muzyczne: Ruben Silva

Przekład: Wojciech Młynarski, Piotr Szymanowski

Choreografia: Iwona Runowska

Scenografia i kostiumy: Anetta Piekarska-Man

Wizualizacje, plakat, grafiki: Zuzanna Piekarska

Asystent reżysera: Patryk Pawlak

Asystent dyrygenta: Łukasz Sidoruk

Asystent choreografa: Roman Kamiński

Obsada:

Jezus: Tomasz Bulzak, Marcin Zagrodnik, Patryk Pawlak

Judasz: Adam Pstrowski, Jakub Gąska

Maria Magdalena: Magdalena Łoś-Wojcieszek, Dorota Szostak-Gąska

Poncjusz Piłat: Tomasz Rak, Patrycjusz Sokołowski

Kajfasz: Dariusz Machej, Alan Sobkowicz

Annasz: Karol Paweł Gronek, Artur Buczak

Szymon Zelota: Arkadiusz Borzdyński, Dominik Rybiałek

Król Herod: Kamil Olczyk

Piotr: Michał Dudkowski, Kamil Król

oraz chór, balet i orkiestra Opery Lubelskiej pod dyrekcją Rubena Silvy.

***

Bilety znajdziesz tutaj

„Jesus Christ Superstar” Andrew Lloyda Webbera – premiera!

23 marca 2024 r., godz. 18.00

24 marca 2024 r., godz. 17.00

9 maja 2024 r. godz. 18.00

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krew, czosnek i musical. "Dracula" mieszka w Łodzi

      Veni, vidi, scripsi! "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi to musical o pragnieniu nieśmiertelności, bo "wieczność jest za krótka, by żyć" oraz o... głodzie miłości, bo "wieczność jest za długa, by samotnie trwać". "Dracula" w reżyserii oraz z librettem Jakuba Szydłowskiego to niepowtarzalne musicalowe doświadczenie, którego w Polsce nie było od czasu "Tańca wampirów" i "Upiora w operze" w Teatrze Muzycznym ROMA. To  doświadczenie monumentalności w orkiestrowej muzyce, majestatycznej scenografii i zmysłowych choreografiach.  (Fot. Michał Matuszak)     Jest strasznie : nabici na pal,  mroczne cmentarze, mordowane noworodki, samobójcze skoki w otchłań morza i zapewnienie krwiopijców: "będziemy mordować i ssać". Krew spożywana jest bez ograniczeń, a w jej smaku można wyczuć "szczepy sacrum i profanum". Wśród widzów przechadzają się nienasycone wampiry , duchy z przeszłości: Joanna D'Arc, Napoleon, ż

#61 "Duża dawka mroku". Zaglądam na próbę "Draculi"

W 61 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram Was do Teatr Muzyczny w Łodzi, gdzie 18 maja premiera musicalu "Dracula" z librettem i w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z muzyką Jakuba Lubowicza. Z podcastowym mikrofonem wybrałem się na jedną z prób do musicalu . POSŁUCHAJ na: 🎧 SPOTIFY https://tinyurl.com/3y49y9ch 🎧 YOUTUBE  https://youtu.be/lJif9qjydWw   🎧 APPLE PODCAST https://tinyurl.com/avrdb6cp Mam dziwne przeczucie, że szykuje się najciekawsza premiera sezonu... Gośćmi tego odcinka są reżyser Jakub Szydłowski, autorzy choreografii Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, Anna Chadaj, która zaprojektowała kostiumy oraz artyści Asia Gorzała, Paweł Erdman, Piotr Płuska, Marcin Franc i Kamil Olczyk. Nasze rozmowy dotyczyły nie tylko przygotowań do musicalu, ale również "krwistych" tematów.  Premiera musicalu "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi już 18 maja. Od 16 maja przedpremierowe pokazy. Podziękowania za pomoc w realizacji odcinka dla: Anna Korzo

#DOSIECI_WRÓĆCIESWEJ czyli "Jesus Christ Superstar" w Operze Lubelskiej

                                      Jak przyjęlibyśmy Jezusa współcześnie? Czy jego słowa przebiłyby się przez hałas i zło tego świata, przez biały szum telewizyjnych ekranów? Czy działalność Jezusa śledziłyby kamery monitoringu? Czy jego ukrzyżowanie mogłoby się stać spektakularnym wydarzeniem social mediów? A może zamiast biczowania wystarczyłby hejt internetowych komentarzy? Ile trwałby ten wirtualny lincz? Czy potem każdy wróciłby do swojej internetowej... sieci? Nad odpowiedziami na tak postawione pytania, pozwala zastanowić się najnowsza realizacja "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana na scenie Opery Lubelskiej. Mający ponad 50 lat musical Andrew Lloyd Webbera w wykonaniu lubelskich artystów zaskakuje świeżością, a libretto Tima Rice'a zadziwia aktualnością. Bo dzięki kilku reżyserskim zabiegom powstaje - bliski naszej rzeczywistości - spektakl o ludzkich emocjach, o miłości i zdradzie, o zadziwiającej roli vox populi. Z czytelnikami Musicalowe.info d