Przejdź do głównej zawartości

Doceniasz moją twórczość?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

#60 "Apetyt na czereśnie". Musical we dwoje*

 


W 60 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram was na będący w przebudowie dworzec, na którym czas się zatrzymał i to dosłownie. Zapraszam na twardą dworcową ławkę, gdzie siedząc z bagażem... doświadczeń życiowych, bagażem wszelkch przeżyć jakie towarzyszą nam w byciu w związku z kimś, albo... z kimś innym, być może odnajdziecie siebie. "Apetyt na czereśnie" Agnieszki Osieckiej i Macieja Małeckiego w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza. To premiera Teatru Muzycznego w Poznaniu. Na scenie Katarzyna Tapek i Radosław Elis, którzy są gośmi tego odcinka oraz dwóch pianistów: Jakub Kraszewski i Radosław Mateja.  (Fot. Dawid Stube / TM Poznań)

POSŁUCHAJ  YOUTUBE  SPOTIFY  APPLE PODCAST

Jest kameralnie, intymnie, a emocje bohaterów "Apetytu na czereśnie" są dla widza na wyciągnięcie ręki. Kobieta spotyka Mężczyznę. Oboje grają w pewną grę, która jest czasami zabawną, a czasami bolesną przeprawą przez wydarzenia z przeszłości. Skomplikowane międzyludzkie relacje opowiedziane są słowem, muzyką, wyśpiewane tekstami piosenek. Ale z drugiej strony jesteśmy w nieskomplikowanej przestrzeni teatru z perfekcyjnie wyreżyserowanym światłem (Roland Łysów), które ułatwia podróż między wspomnieniami. Z dyskretnych, nienachalnych projekcji Macieja Białka przygląda się nam Agnieszka Osiecka. Ruch sceniczny stworzony przez Paulinę Andrzejewską Damięcką choć przemyślany, poukładany, zaplanowany, to w odbiorze sprawia wrażenie prostego, przypadkowego, wynikającego z emocji bohaterów. Prostotą zachwyca scenografia Anny Chadaj. No i oczywiście doskonała reżyseria Grzegorza Chrapkiewicza. Nie sądziłem, że tak bardzo brakowało mi tej wyważonej, doświadczonej szkoły reżyserskiej, która pozostawia przestrzeń artystom.

POSŁUCHAJ  YOUTUBE  SPOTIFY   APPLE PODCAST

Po obejrzeniu przedpremierowego pokazu "Apetytu na szczęście", nie będę ukrywał - pełen cudownych wrażeń i nakarmiony emocjami - spotkałem się z Katarzyną Tapek i Radosławem Elisem, by we wspólnej rozmowie, nadal przebywać w cudownej atmosferze spektaklu. Efektem jest to co usłyszysz za chwilę: będzie kameralnie, momentami zabawnie, ale i intymnie. 

Fot. Dawid Stube

Przy okazji zapraszam do wysłuchania pierwszego odcinka podcastu  Robi się show (bywalcom Teatru Muzycznego w Poznaniu nazwa powinna kojarzyć się z tytułem songu z jednego z musicali). Gośćmi Soni są również Kasia i Radek, a rozmowa jest doskonałym uzupełnieniem mojego spotkania z tymi artystami.

* tytuł "Musical we dwoje" zaczerpnąłem z recenzji "Apetytu na czereśnie" z 1968 roku. Po obejrzeniu spektaklu idealnie pasowało mi to określenie do poznańskiej inscenizacji.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krew, czosnek i musical. "Dracula" mieszka w Łodzi

      Veni, vidi, scripsi! "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi to musical o pragnieniu nieśmiertelności, bo "wieczność jest za krótka, by żyć" oraz o... głodzie miłości, bo "wieczność jest za długa, by samotnie trwać". "Dracula" w reżyserii oraz z librettem Jakuba Szydłowskiego to niepowtarzalne musicalowe doświadczenie, którego w Polsce nie było od czasu "Tańca wampirów" i "Upiora w operze" w Teatrze Muzycznym ROMA. To  doświadczenie monumentalności w orkiestrowej muzyce, majestatycznej scenografii i zmysłowych choreografiach.  (Fot. Michał Matuszak)     Jest strasznie : nabici na pal,  mroczne cmentarze, mordowane noworodki, samobójcze skoki w otchłań morza i zapewnienie krwiopijców: "będziemy mordować i ssać". Krew spożywana jest bez ograniczeń, a w jej smaku można wyczuć "szczepy sacrum i profanum". Wśród widzów przechadzają się nienasycone wampiry , duchy z przeszłości: Joanna D'Arc, Napoleon, ż

#61 "Duża dawka mroku". Zaglądam na próbę "Draculi"

W 61 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram Was do Teatr Muzyczny w Łodzi, gdzie 18 maja premiera musicalu "Dracula" z librettem i w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z muzyką Jakuba Lubowicza. Z podcastowym mikrofonem wybrałem się na jedną z prób do musicalu . POSŁUCHAJ na: 🎧 SPOTIFY https://tinyurl.com/3y49y9ch 🎧 YOUTUBE  https://youtu.be/lJif9qjydWw   🎧 APPLE PODCAST https://tinyurl.com/avrdb6cp Mam dziwne przeczucie, że szykuje się najciekawsza premiera sezonu... Gośćmi tego odcinka są reżyser Jakub Szydłowski, autorzy choreografii Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, Anna Chadaj, która zaprojektowała kostiumy oraz artyści Asia Gorzała, Paweł Erdman, Piotr Płuska, Marcin Franc i Kamil Olczyk. Nasze rozmowy dotyczyły nie tylko przygotowań do musicalu, ale również "krwistych" tematów.  Premiera musicalu "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi już 18 maja. Od 16 maja przedpremierowe pokazy. Podziękowania za pomoc w realizacji odcinka dla: Anna Korzo

#DOSIECI_WRÓĆCIESWEJ czyli "Jesus Christ Superstar" w Operze Lubelskiej

                                      Jak przyjęlibyśmy Jezusa współcześnie? Czy jego słowa przebiłyby się przez hałas i zło tego świata, przez biały szum telewizyjnych ekranów? Czy działalność Jezusa śledziłyby kamery monitoringu? Czy jego ukrzyżowanie mogłoby się stać spektakularnym wydarzeniem social mediów? A może zamiast biczowania wystarczyłby hejt internetowych komentarzy? Ile trwałby ten wirtualny lincz? Czy potem każdy wróciłby do swojej internetowej... sieci? Nad odpowiedziami na tak postawione pytania, pozwala zastanowić się najnowsza realizacja "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana na scenie Opery Lubelskiej. Mający ponad 50 lat musical Andrew Lloyd Webbera w wykonaniu lubelskich artystów zaskakuje świeżością, a libretto Tima Rice'a zadziwia aktualnością. Bo dzięki kilku reżyserskim zabiegom powstaje - bliski naszej rzeczywistości - spektakl o ludzkich emocjach, o miłości i zdradzie, o zadziwiającej roli vox populi. Z czytelnikami Musicalowe.info d