Przejdź do głównej zawartości

Doceniasz moją twórczość?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Mamma mia! Ale tłum!

Zainteresowanie tym castingiem przeszło najśmielsze oczekiwania realizatorów – do pierwszego etapu wyścigu o rolę w łódzkiej inscenizacji „Mamma Mia!” w reżyserii Jakuba Szydłowskiego stanęło ponad 500 śpiewających aktorek i aktorów z całego kraju. Do drugiego etapu zaproszono 110 osób. O tym, które z nich swoje nazwiska zobaczą na afiszu, zdecydują przesłuchania na żywo – 25 i 26 listopada.
 
„Mamma Mia!” w reżyserii Jakuba Szydłowskiego zagości na deskach Teatru Muzycznego w Łodzi we wrześniu przyszłego roku. Zapowiada się wielki hit, bo przez ćwierć wieku od swojej londyńskiej premiery tytuł zyskał miano światowego teatralnego fenomenu. Nic więc dziwnego, że zainteresowanie produkcją jest ogromne, a realizatorzy łódzkiej odsłony musicalu spodziewali się dużej liczby zgłoszeń do castingu. Ale nie tak dużej. Do pierwszego etapu wpłynęło ponad 500 zgłoszeń w formie nagrań tzw. self-tape. Z zadaniem ich przeanalizowania zmierzyć się musieli reżyser Jakub Szydłowski i kierownik muzyczny Tomasz Szymuś. W rezultacie, do kolejnego etapu castingu, którym będą przesłuchania na żywo zaproszonych zostało 110 osób z całej Polski oraz etatowi artyści Teatru Muzycznego w Łodzi.

Wśród nich znaleźli się uznani wykonawcy musicalowi i wokaliści – Krzysztof Cybiński, Anna Gigiel, Dariusz Kordek, Janusz Kruciński, Katarzyna Łaska, Rafał Szatan czy Olga Szomańska, a także znani łódzkiej publiczności z „Draculi”: Filip Bieliński, Oliwia Drożdżyk, Anna Federowicz i Joanna Gorzała.

– Na pewno nie chcielibyśmy powielać obsady wcześniejszej inscenizacji, co się może udać, bo zgłosiło się wielu wspaniałych artystów, z których talentu możemy skorzystać. Jednak nie zamykamy się na żadną ewentualność – podkreśla Jakub Szydłowski. – Co ciekawe, jest bardzo dużo młodych, wspaniałych, zdolnych ludzi zaraz po szkołach, albo w trakcie nauki, którzy mogą i chcą z nami współpracować. Tutaj wybór jest naprawdę spory i nie ukrywam, że bardzo mnie cieszy obserwowanie tego, jak z roku na rok na castingach poziom jest coraz wyższy – dodaje.

W drugim etapie, który odbędzie się 25 i 26 listopada, wykonawców czekają przede wszystkim przesłuchania wokalne i choreograficzne, choć artyści poproszeni zostali również o przygotowanie monologu.
Kogo szukają realizatorzy? Odtwórców ról postaci, najlepiej wpisujących się w rozgrywającą się na słonecznej greckiej wyspie radosną opowieść o miłości i przyjaźni, której magię tworzą hity zespołu ABBA. Casting wyłoni między innymi wykonawczynie ról Donny i Sophie. Pierwsza z nich to była liderka grupy Donna i Dynamitki, obecnie właścicielka hoteliku. Z kolei jej córka Sophie marzy o idealnym związku i przygotowując się do ślubu tęskni za obecnością ojca w swoim życiu.

W castingu wyłonieni zostaną również odtwórcy ról drugoplanowych: narzeczonego Sophie, byłych Dynamitek (dystyngowana Tanya i nieco nieśmiała Rosie) a także trzech domniemanych ojców Sophie (Sam Carmichael, Harry Bright i Bill Austin).
Premierę musicalu zaplanowano na 27 września 2025 r.
 
 
MAMMA MIA!
muzyka i teksty piosenek: Benny Andersson, Björn Ulvaeus  
współautor części piosenek: Stig Anderson   
libretto: Catherine Johnson
według pomysłu Judy Craymer
producenci oryginalnej inscenizacji „Mamma Mia!” w Londynie: Judy Craymer, Richard East I Björn Ulvaeus dla Littlestar we współpracy z Universal
materiały dodatkowe i aranżacje: Martin Koch
wydawca: Universal Music Publishing Group  
tłumaczenie: Daniel Wyszogrodzki, Wojciech Kępczyński
 
Materiał prasowy Teatru Muzycznego w Łodzi Fot. Justyna Tomczak

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krew, czosnek i musical. "Dracula" mieszka w Łodzi

      Veni, vidi, scripsi! "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi to musical o pragnieniu nieśmiertelności, bo "wieczność jest za krótka, by żyć" oraz o... głodzie miłości, bo "wieczność jest za długa, by samotnie trwać". "Dracula" w reżyserii oraz z librettem Jakuba Szydłowskiego to niepowtarzalne musicalowe doświadczenie, którego w Polsce nie było od czasu "Tańca wampirów" i "Upiora w operze" w Teatrze Muzycznym ROMA. To  doświadczenie monumentalności w orkiestrowej muzyce, majestatycznej scenografii i zmysłowych choreografiach.  (Fot. Michał Matuszak)     Jest strasznie : nabici na pal,  mroczne cmentarze, mordowane noworodki, samobójcze skoki w otchłań morza i zapewnienie krwiopijców: "będziemy mordować i ssać". Krew spożywana jest bez ograniczeń, a w jej smaku można wyczuć "szczepy sacrum i profanum". Wśród widzów przechadzają się nienasycone wampiry , duchy z przeszłości: Joanna D'Arc, Napoleon, ż...

#61 "Duża dawka mroku". Zaglądam na próbę "Draculi"

W 61 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram Was do Teatr Muzyczny w Łodzi, gdzie 18 maja premiera musicalu "Dracula" z librettem i w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z muzyką Jakuba Lubowicza. Z podcastowym mikrofonem wybrałem się na jedną z prób do musicalu . POSŁUCHAJ na: 🎧 SPOTIFY https://tinyurl.com/3y49y9ch 🎧 YOUTUBE  https://youtu.be/lJif9qjydWw   🎧 APPLE PODCAST https://tinyurl.com/avrdb6cp Mam dziwne przeczucie, że szykuje się najciekawsza premiera sezonu... Gośćmi tego odcinka są reżyser Jakub Szydłowski, autorzy choreografii Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, Anna Chadaj, która zaprojektowała kostiumy oraz artyści Asia Gorzała, Paweł Erdman, Piotr Płuska, Marcin Franc i Kamil Olczyk. Nasze rozmowy dotyczyły nie tylko przygotowań do musicalu, ale również "krwistych" tematów.  Premiera musicalu "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi już 18 maja. Od 16 maja przedpremierowe pokazy. Podziękowania za pomoc w realizacji odcinka dla: Anna Korzo...

#DOSIECI_WRÓĆCIESWEJ czyli "Jesus Christ Superstar" w Operze Lubelskiej

                                      Jak przyjęlibyśmy Jezusa współcześnie? Czy jego słowa przebiłyby się przez hałas i zło tego świata, przez biały szum telewizyjnych ekranów? Czy działalność Jezusa śledziłyby kamery monitoringu? Czy jego ukrzyżowanie mogłoby się stać spektakularnym wydarzeniem social mediów? A może zamiast biczowania wystarczyłby hejt internetowych komentarzy? Ile trwałby ten wirtualny lincz? Czy potem każdy wróciłby do swojej internetowej... sieci? Nad odpowiedziami na tak postawione pytania, pozwala zastanowić się najnowsza realizacja "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana na scenie Opery Lubelskiej. Mający ponad 50 lat musical Andrew Lloyd Webbera w wykonaniu lubelskich artystów zaskakuje świeżością, a libretto Tima Rice'a zadziwia aktualnością. Bo dzięki kilku reżyserskim zabiegom powstaje - bliski naszej rzeczywistości - spektakl o ludzkich emocjach, o miłoś...